Het Coronaspel
Het spel biedt:
• Een leuke groepsactiviteit in deze fase van hernieuwde kennismaking bijdragend aan het doorlopen van een goede forming-norming fase.
• Een gecontroleerd herbeleven van de periode dat kinderen thuis werkten. Dit herbeleven gebeurt binnen duidelijke -en speelse kaders, waardoor de nieuwe norming fase gestalte krijgt op een positieve manier en we op een schoolse (en niet- therapeutische) manier aandacht geven aan kennismaken, emoties en ervaringen delen.
• Een prettige en eenvoudig te organiseren groepsactiviteit.
Het Coronaspel kan gespeeld worden op diverse manieren: klassikaal of in kleine groepjes. Speel je het in kleine groepjes? Loop dan als leerkracht rond en luister goed naar de verhalen van kinderen. De informatie die je hoort en ziet, geeft jou als leerkracht inzicht in de ervaringen en gevoelens van kinderen en helpt je er op een goede manier mee om te gaan in je groep.
Er is een versie voor de onderbouw, middenbouw en bovenbouw. De benodigde documenten kun je hier onderaan dit artikel downloaden.
Naast het Coronaspel is er ook een memoryspel Memory kaartjes.pdf. Dit is zeker voor de jongere kinderen een leuk spel.